【VS】フルスポイラー出てたのね【ギャラクタスの使者】
2006年9月29日 VS SystemFireballさんのところでフルスポイラーがありました:
ttp://vs-fireball.com/MHGlist.html
それだけ。(ぇー
ttp://vs-fireball.com/MHGlist.html
それだけ。(ぇー
【VS】ギャラクタスの使者 カード訳−Infinity Watch
2006年9月22日 VS System 暇だったので続きも訳してみました。気づかれることを祈って。
Gamora, Protector of the Time Gem
3 Infinity Watch キャラクター
4/4
Cosmic: 戦闘フェイズの開始時、Gamoraをターン終了時まで+2 ATK / +2 DEFしてもよい。そうした場合、あなたはこのターン、プロットツイストをプレイできない。
MHG-173 U
#プロットツイストを先に使えばいいんですね。
攻撃中にしか使えないものはしょうがないけど。
Pip the Troll, Protector of the Space Gem
2 Infinity Watch キャラクター
3/3
Pip the Trollが場に出たとき、あなたはあなたのデッキから装備カードを一枚探して公開しもよい。そうした場合、あなたのデッキをシャッフルし、そのカードをデッキの一番上に置く。
MHG-175 U
#これでインフィニティージェムを揃えるんでしょう。
Thanos, Protector of the Reality Gem
6 Infinity Watch キャラクター
12/12 飛行、レンジ
Cosmic: フリー >>> あなたの対戦相手がコントロールするキャラクターはこのターン可能ならば攻撃する。この能力は1ターンに一度しか使用できない。
MHG-176 R
#サノスが挑発してます。使えそうな場面も無くはない。
けど嫌いだから入れません。(ぇ
Gathering the Watch
3 プロットツイスト
Gathering the Watchをプレイする追加コストとして、手札からInfinity Gemカードを公開する。
あなたのデッキからInfinity Watchのチーム属性を持つキャラクター・カードを探して公開し、手札に加える。その後、あなたのデッキを切りなおす。
MHG-177 U
#3コストのサーチカードちょっと遅いかな?
Power Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Power Gemをオーナーの手札に戻してもよい。
装備されたキャラクターが他のキャラクターを攻撃するとき+3 ATKを得る。
MHG-179 C
#インフィニティージェムの中で一番強い。さすがパワー。
Reality Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Reality Gemをオーナーの手札に戻してもよい。
Reality Gemが場に出たとき、あなたはカードを一枚捨ててもよい。そうした場合、表向きのリソースをリプレイスする。
MHG-180 R
#デッキ操作系と相性がいいけど、普通に使いたくはないですね。
Soul Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Soul Gemをオーナーの手札に戻してもよい。
装備されたキャラクターが自身よりコストの低いキャラクターをスタンした場合、スタンされたキャラクターをオーナーの手札に戻す。
MHG-181 U
#これも強い。弱い者いじめです。
Soul World
2 ロケーション
Terraform (このカードを公開する、あなたのリソースを一枚KOする >>> このロケーションを表側でリソース列に置く。この能力はビルド・フェイズの間このカードが手札にある場合のみ使用できる)
アクティベート, 4ライフ支払う >>> あなたのKOパイルにあるキャラクターを対象とし、それを手札に戻す。そのカードがInfinity Watchのチーム属性を持っていた場合、2ライフ得る。
MHG-182 U
#テラフォームってこういう能力で合ってるんでしょうか?
4ライフ払うのは痛いけど、ウォッチなら2ライフで済むから使いますね。
Space Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Space Gemと装備されたキャラクターをそれぞれオーナーの手札に戻してもよい。
MHG-183 U
#スニークのとき使いましたが、いらないです。一番弱いかも。
例のごとく、間違いを指摘してくれると助かります。
Gamora, Protector of the Time Gem
3 Infinity Watch キャラクター
4/4
Cosmic: 戦闘フェイズの開始時、Gamoraをターン終了時まで+2 ATK / +2 DEFしてもよい。そうした場合、あなたはこのターン、プロットツイストをプレイできない。
MHG-173 U
#プロットツイストを先に使えばいいんですね。
攻撃中にしか使えないものはしょうがないけど。
Pip the Troll, Protector of the Space Gem
2 Infinity Watch キャラクター
3/3
Pip the Trollが場に出たとき、あなたはあなたのデッキから装備カードを一枚探して公開しもよい。そうした場合、あなたのデッキをシャッフルし、そのカードをデッキの一番上に置く。
MHG-175 U
#これでインフィニティージェムを揃えるんでしょう。
Thanos, Protector of the Reality Gem
6 Infinity Watch キャラクター
12/12 飛行、レンジ
Cosmic: フリー >>> あなたの対戦相手がコントロールするキャラクターはこのターン可能ならば攻撃する。この能力は1ターンに一度しか使用できない。
MHG-176 R
#サノスが挑発してます。使えそうな場面も無くはない。
けど嫌いだから入れません。(ぇ
Gathering the Watch
3 プロットツイスト
Gathering the Watchをプレイする追加コストとして、手札からInfinity Gemカードを公開する。
あなたのデッキからInfinity Watchのチーム属性を持つキャラクター・カードを探して公開し、手札に加える。その後、あなたのデッキを切りなおす。
MHG-177 U
#3コストのサーチカードちょっと遅いかな?
Power Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Power Gemをオーナーの手札に戻してもよい。
装備されたキャラクターが他のキャラクターを攻撃するとき+3 ATKを得る。
MHG-179 C
#インフィニティージェムの中で一番強い。さすがパワー。
Reality Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Reality Gemをオーナーの手札に戻してもよい。
Reality Gemが場に出たとき、あなたはカードを一枚捨ててもよい。そうした場合、表向きのリソースをリプレイスする。
MHG-180 R
#デッキ操作系と相性がいいけど、普通に使いたくはないですね。
Soul Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Soul Gemをオーナーの手札に戻してもよい。
装備されたキャラクターが自身よりコストの低いキャラクターをスタンした場合、スタンされたキャラクターをオーナーの手札に戻す。
MHG-181 U
#これも強い。弱い者いじめです。
Soul World
2 ロケーション
Terraform (このカードを公開する、あなたのリソースを一枚KOする >>> このロケーションを表側でリソース列に置く。この能力はビルド・フェイズの間このカードが手札にある場合のみ使用できる)
アクティベート, 4ライフ支払う >>> あなたのKOパイルにあるキャラクターを対象とし、それを手札に戻す。そのカードがInfinity Watchのチーム属性を持っていた場合、2ライフ得る。
MHG-182 U
#テラフォームってこういう能力で合ってるんでしょうか?
4ライフ払うのは痛いけど、ウォッチなら2ライフで済むから使いますね。
Space Gem, Infinity Gem
0 装備品
ユニーク
装備されたキャラクターがスタンされた場合、Space Gemと装備されたキャラクターをそれぞれオーナーの手札に戻してもよい。
MHG-183 U
#スニークのとき使いましたが、いらないです。一番弱いかも。
例のごとく、間違いを指摘してくれると助かります。
【VS】ギャラクタスの使者 カード訳−Doomその他
2006年9月21日 VS Systemキャラクターだけ訳して他を訳さないのは中途半端なので、
Doomのその他も訳してみました。誰か気づいてくれるといいな。
Armies of Doom
3 プロットツイスト
Armies of Doomはビルド・フェイズの間のみプレイできる。
このターンあなたが他のプロットツイストをプレイしていない場合、合計コスト3以下のDoomアーミー・キャラクターをあなたのKOパイルから、あなたのフロント列に移してもよい。このターンのリカバリー・フェイズの開始時にそのキャラクターをKOする。
MHG-155 Uncommon
#追加コストに「自キャラをKOする」他のDoomのカードと組み合わせて使うのかな?
Astral Suppression
3 プロットツイスト
Astral Suppressionをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするDr.Doomという名前のキャラクターをエクゾーストする。
次の内一つ選ぶ:スタンされたキャラクターを対象とし、それをKOする;プレイヤーを対象とし、その手札を公開する。その後、そのプレイヤーはあなたが選んだキャラクターでないカードを一枚捨てる。
MHG-157 Uncommon
#除去は重宝しますし、Duress効果も使い勝手が良さそうです。
Doom Needs Only Doom
2 プロットツイスト
Doom Needs Only Doomをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするDoomキャラクターを一体KOする。
キャラクター一体を対象とし、それはこのターン−4DEFを得る。
MHG-158 Common
#このターンと言っても、スタンさせたらもう終わりですからね。(苦笑)
Doomed Earth
1 プロットツイスト
Doomed Earthをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするキャラクターを2体KOする。
継続:あなたがコントロールするDoomキャラクターは+2ATKを得る。
MHG-159 Rare
#スニークピークのとき引いたんですけど、
DoomにKOするのが多いので使うのをやめときました。
オフカーブの組み方も良く知らないし。
For the Glory of Doom!/Team-Up
2 プロットツイスト
For the Glory of Doom!をプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするキャラクターの中から二つの異なるチーム属性を選ぶ。
継続:選んだ二つのチーム属性をクロスオーバーする。
あなたがコントロールするDoomキャラクターをKOする >>> プレイヤーを一人対象とし、そのプレイヤーは2ライフ失う。この能力は1ターンに一度しかプレイできない。
MHG-162 Common
#チームアップですが、Doomじゃなくてもいいんですね。
まぁ、最後の能力があるからDoomを選びたいですかね。
Mask of Doom
2 プロットツイスト
Mask of Doomをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするキャラクターを一体KOする。
あなたのデッキからDr. Doomという名前を探して公開し、それをあなたの手札に加える。その後あなたのデッキを切り直す。
MHG-164 Uncommon
#Doomデッキに便利なサーチカードです。
Super Genius
1 ロケーション
Super Geniusはリソース列からしかプレイできない。
カードを一枚引く。あなたがDr. Doomをコントロールしていなければ、カードを一枚捨てる。
MHG-166 Common
#これ自体一枚としてカウントすると、カードアドバンテージ稼げてないような。(汗)
The Devil We Know
2 プロットツイスト
あなたがコントロールするディフェンター一体を対象とする。それはこの攻撃中+2ATKを得る。そのキャラクターがDoomのチーム属性を持っている場合、アタッカーかディフェンダーがこの攻撃中にスタンされたとき、そのアタッカーかディフェンダーをKOする。
MHG-167 Common
#便利ですねー。これが数枚あればDoomをやりたくなります。
間違いがあったら指摘してもらえると嬉しいです。
英語版とその他の訳はここにあります:
ttp://www.geocities.jp/ryuu_niwa/vs-mhg-list.htm
Doomのその他も訳してみました。誰か気づいてくれるといいな。
Armies of Doom
3 プロットツイスト
Armies of Doomはビルド・フェイズの間のみプレイできる。
このターンあなたが他のプロットツイストをプレイしていない場合、合計コスト3以下のDoomアーミー・キャラクターをあなたのKOパイルから、あなたのフロント列に移してもよい。このターンのリカバリー・フェイズの開始時にそのキャラクターをKOする。
MHG-155 Uncommon
#追加コストに「自キャラをKOする」他のDoomのカードと組み合わせて使うのかな?
Astral Suppression
3 プロットツイスト
Astral Suppressionをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするDr.Doomという名前のキャラクターをエクゾーストする。
次の内一つ選ぶ:スタンされたキャラクターを対象とし、それをKOする;プレイヤーを対象とし、その手札を公開する。その後、そのプレイヤーはあなたが選んだキャラクターでないカードを一枚捨てる。
MHG-157 Uncommon
#除去は重宝しますし、Duress効果も使い勝手が良さそうです。
Doom Needs Only Doom
2 プロットツイスト
Doom Needs Only Doomをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするDoomキャラクターを一体KOする。
キャラクター一体を対象とし、それはこのターン−4DEFを得る。
MHG-158 Common
#このターンと言っても、スタンさせたらもう終わりですからね。(苦笑)
Doomed Earth
1 プロットツイスト
Doomed Earthをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするキャラクターを2体KOする。
継続:あなたがコントロールするDoomキャラクターは+2ATKを得る。
MHG-159 Rare
#スニークピークのとき引いたんですけど、
DoomにKOするのが多いので使うのをやめときました。
オフカーブの組み方も良く知らないし。
For the Glory of Doom!/Team-Up
2 プロットツイスト
For the Glory of Doom!をプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするキャラクターの中から二つの異なるチーム属性を選ぶ。
継続:選んだ二つのチーム属性をクロスオーバーする。
あなたがコントロールするDoomキャラクターをKOする >>> プレイヤーを一人対象とし、そのプレイヤーは2ライフ失う。この能力は1ターンに一度しかプレイできない。
MHG-162 Common
#チームアップですが、Doomじゃなくてもいいんですね。
まぁ、最後の能力があるからDoomを選びたいですかね。
Mask of Doom
2 プロットツイスト
Mask of Doomをプレイする追加コストとして、あなたがコントロールするキャラクターを一体KOする。
あなたのデッキからDr. Doomという名前を探して公開し、それをあなたの手札に加える。その後あなたのデッキを切り直す。
MHG-164 Uncommon
#Doomデッキに便利なサーチカードです。
Super Genius
1 ロケーション
Super Geniusはリソース列からしかプレイできない。
カードを一枚引く。あなたがDr. Doomをコントロールしていなければ、カードを一枚捨てる。
MHG-166 Common
#これ自体一枚としてカウントすると、カードアドバンテージ稼げてないような。(汗)
The Devil We Know
2 プロットツイスト
あなたがコントロールするディフェンター一体を対象とする。それはこの攻撃中+2ATKを得る。そのキャラクターがDoomのチーム属性を持っている場合、アタッカーかディフェンダーがこの攻撃中にスタンされたとき、そのアタッカーかディフェンダーをKOする。
MHG-167 Common
#便利ですねー。これが数枚あればDoomをやりたくなります。
間違いがあったら指摘してもらえると嬉しいです。
英語版とその他の訳はここにあります:
ttp://www.geocities.jp/ryuu_niwa/vs-mhg-list.htm
【VS】ギャラクタスの使者 カード訳−Doomキャラクター
2006年8月28日 VS System コメント (4)VSシステムの新エキスパンション、「ギャラクタスの使者」の日本語版が出ないと聞いて、
自分で訳してみよう!と思い立ち、このブログを再開させました。
皆さん、おひさしぶり!
訳を始める前にどこかでもう訳してないかなと調べていたらここを見つけました:
ttp://www.geocities.jp/ryuu_niwa/vs-mhg-list.htm
翻訳をまとめてる方はここを見つけたら写してもらえると
私も訳した甲斐がありますので自由にコピペをどうぞ〜。
Divinity, Vampiric General 4
Doom
9/7
あなたのビルド・フェイズの開始時にあなたがコントロールするリソース一枚かDoomキャラクター一体をKOする。
Divinityがキャラクターをスタンするたび、そのキャラクターをKOする。
MHG-129 アンコモン
#KOする能力が強すぎです。タッチで入れてもいいかも・・。
Doom-Bot Corps, Army 3
Doom
5/4 ; 飛行、レンジ
3ライフを支払う >>> あなたがDr. Doomという名前のキャラクターをコントロールしていない場合、Doom-Bot CorpsはこのターンDr. Doomという名前を得てその他の名前を失う。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-131 コモン
#飛行もレンジもそろってるので入りますかね。コスト3は重宝するし。
Dorma, Atlantean General 7
Doom
16/15 ; 飛行
あなたがコントロールするキャラクター一体をKOする >>> あなたがコントロールする他のキャラクターはこのターン攻撃している限り+1ATKを得る。この能力は戦闘フェイズの間のみ使用できる。
MHG-132 コモン
#能力が何回も使えるから、最後の詰めのダメージを稼ぎたい方にオススメ。
Dr. Doom, Sorcerous Savant 6
Doom
13/12 ; 飛行、レンジ
あなたがコントロールするキャラクター一体をKOする >>> あなたがコントロールするプロット・ツイスト一枚を対象とし、それを裏向きにする。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-134 コモン
#裏向きにするプロットツイストにもよりますね。
それがまた追加コストでKOなら、こっちが赤字です。
Elite Doom Guards/Army 2
Doom
3/2 ; レンジ
Elite Doom Guardsを公開する、Dr. Doomという名前のディフェンダーをエグゾーストする >>> Elite Doom Guardsをあなたのサポート列に置く。この能力はElite Doom Guardsがあなたの手札にある場合のみ使用できる。
MHG-136 コモン
#タダで出せるのは偉い。
Invisible Woman, Baroness Von Doom 4
Doom/Fantastic Four
6/8
潜伏―選択式
あなたがコントロールするコスト3以下のInvisible Womanと同じエリアにあるディフェンダーは援護を得る。
MHG-137 コモン
#潜伏を選択する意味がない?ちょっと後ろ向きな気がします。
Iron Man, Illuminati 3
Doom/Avengers
4/5 ; 飛行、レンジ
フリー >>> あなたのデッキの一番上のカードを公開する。この方法でプロット・ツイストが公開された場合、Iron Manはこのターン+3ATKを得る。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-138 コモン
#アイアンマン、相変わらず強し。
Kang, One of Many 2
Doom/Kang Council
2/2 ; レンジ
Kangはユニークではない。
アクティベート、Dr. DoomかKangという名前のカードを手札から公開する >>> コスト2以下のキャラクター一体を対象とし、それをエグゾーストする。
MHG-139 アンコモン
#なんか弱い。自分もエグゾーストしちゃうし、今時2コスト2/2って。
Kang, One of Many 5
Doom/Kang Council
9/9 ; レンジ
Kangはユニークではない。
Kangがキャラクターをスタンするたび、対戦相手がコントロールするフロント列にあるキャラクター一体を対象とし、エグゾーストしてもよい。
MHG-140 レア
#これはまあ、前のカーンよりは強いのかな?あ、レアでした。(汗)
Lancer, Samantha Dunbar 2
Doom
3/3 ; レンジ
Lancerをスタンする >>> あなたがコントロールするDr. Doomという名前のキャラクターがこのターンキャラクターをスタンするたび、コスト3以下のキャラクター一体をスタンしてもよい。
MHG-142 コモン
#強いです。Dr.Doomいなくても2マナ3/3レンジだし。
Magneto, Acts of Vengeance 5
Doom
9/9 ; 飛行、レンジ、ミュータント‐エナジー
あなたがコントロールするキャラクター一体をKOする >>> キャラクター一体を対象とし、それをエグゾーストする。この能力はあなたの攻撃ステップの間のみ使用できる。
MHG-143 コモン
#自分はKOなのに相手がエグゾーストだけじゃ割りに合わないです。
Moloids, Army 1
Doom
2/1 ; レンジ
あなたがコントロールするDr. DoomかMole Manという名前のキャラクター一体をエグゾーストする >>> MoloidsをあなたのKOパイルからあなたのフロント列に置く。この能力はあなたのビルドフェイズの間MoloidsがあなたのKOパイルにある場合のみ使用できる。
MHG-146 コモン
#KOコストとコンボで使いまわせそう。
Mr. Fantastic, Doom’s Adversary 4
Doom/Fantastic Four
7/4 ; レンジ
あなたはDr. Doomをコントロールしていると見なす。
Mr. Fantasticが場に出たとき、Doomアーミーキャラクターを2体まで合計コストが3以下になるようにあなたのKOパイルからあなたのフロント列に置いてもよい。
MHG-147 アンコモン
#Mr.ファンタスティックもDr.ドゥームになっちゃうんだ。(笑)
タダ出しはいいですね、うん。
Purple Man, Subtle Manipulator 6
Doom
12/13
対戦相手一人がキャラクターの起動型能力を使用するたび、そのキャラクターをエグゾーストする。
MHG-148 アンコモン
#コスト高いからあまり使われないかも。
Sub-Mariner, Illuminati 4
Doom
7/7 ; 飛行
戦闘フェイズの開始時に、あなたのデッキのカードを上から3枚見る。その中からカード一枚をあなたのデッキの一番上に置き、他のカードをKOパイルに置く。
MHG-150 コモン
#無条件でデッキ操作は良いですね。飛行・レンジもナイス。
Technarx, Cyborg General 3
Doom
5/3 ; レンジ
リカバリー・フェイズの開始時に、TechnarxがKOパイルにある場合、あなたがコントロールするコスト2以上のDoomキャラクターをKOしてもよい。そうした場合、Technarxという名前のキャラクターをコントロールしていなければTechnarxをあなたのKOパイルからエグゾースト状態であなたのフロント列に置く。
MHG-151 コモン
#2ターン目で出せる夢をみました。
Titania, Temper Tantrum 4
Doom
7/6
あなたがコントロールするリソース一枚かキャラクター一体をKOする >>> Titaniaはこのターン+2ATK/+2DEFを得る。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-152 コモン
#大きくなるのは結構バカになりません。
Ultron @ Ultron 11, Army 5
Doom/Masters of Evil
9/8 ; 飛行、レンジ
ウルトロンが場からKOパイルに置かれたとき、あなたのKOパイルから他のカードを4枚ゲームから取り除いてもよい。そうした場合、次のフェイズの開始時にUltronをあなたのKOパイルからあなたのフロント列に置く。
MHG-153 コモン
#復活してくれるのはありがたいですね。
Valeria Von Doom, Heir to Latveria 1
Doom
1/1 ; レンジ
Valeria Von Doomのリクルート・コストを支払う代わりにカードを一枚捨ててもよい。
あなたはDr. Doomをコントロールしていると見なす。
あなたがリソース列からプロット・ツイストをプレイするたび、カードを一枚引きカードを一枚捨てる。
MHG-154 コモン
#ドゥームスタットを一ターン目で裏返せるみたいです。
自分で訳してみよう!と思い立ち、このブログを再開させました。
皆さん、おひさしぶり!
訳を始める前にどこかでもう訳してないかなと調べていたらここを見つけました:
ttp://www.geocities.jp/ryuu_niwa/vs-mhg-list.htm
翻訳をまとめてる方はここを見つけたら写してもらえると
私も訳した甲斐がありますので自由にコピペをどうぞ〜。
Divinity, Vampiric General 4
Doom
9/7
あなたのビルド・フェイズの開始時にあなたがコントロールするリソース一枚かDoomキャラクター一体をKOする。
Divinityがキャラクターをスタンするたび、そのキャラクターをKOする。
MHG-129 アンコモン
#KOする能力が強すぎです。タッチで入れてもいいかも・・。
Doom-Bot Corps, Army 3
Doom
5/4 ; 飛行、レンジ
3ライフを支払う >>> あなたがDr. Doomという名前のキャラクターをコントロールしていない場合、Doom-Bot CorpsはこのターンDr. Doomという名前を得てその他の名前を失う。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-131 コモン
#飛行もレンジもそろってるので入りますかね。コスト3は重宝するし。
Dorma, Atlantean General 7
Doom
16/15 ; 飛行
あなたがコントロールするキャラクター一体をKOする >>> あなたがコントロールする他のキャラクターはこのターン攻撃している限り+1ATKを得る。この能力は戦闘フェイズの間のみ使用できる。
MHG-132 コモン
#能力が何回も使えるから、最後の詰めのダメージを稼ぎたい方にオススメ。
Dr. Doom, Sorcerous Savant 6
Doom
13/12 ; 飛行、レンジ
あなたがコントロールするキャラクター一体をKOする >>> あなたがコントロールするプロット・ツイスト一枚を対象とし、それを裏向きにする。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-134 コモン
#裏向きにするプロットツイストにもよりますね。
それがまた追加コストでKOなら、こっちが赤字です。
Elite Doom Guards/Army 2
Doom
3/2 ; レンジ
Elite Doom Guardsを公開する、Dr. Doomという名前のディフェンダーをエグゾーストする >>> Elite Doom Guardsをあなたのサポート列に置く。この能力はElite Doom Guardsがあなたの手札にある場合のみ使用できる。
MHG-136 コモン
#タダで出せるのは偉い。
Invisible Woman, Baroness Von Doom 4
Doom/Fantastic Four
6/8
潜伏―選択式
あなたがコントロールするコスト3以下のInvisible Womanと同じエリアにあるディフェンダーは援護を得る。
MHG-137 コモン
#潜伏を選択する意味がない?ちょっと後ろ向きな気がします。
Iron Man, Illuminati 3
Doom/Avengers
4/5 ; 飛行、レンジ
フリー >>> あなたのデッキの一番上のカードを公開する。この方法でプロット・ツイストが公開された場合、Iron Manはこのターン+3ATKを得る。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-138 コモン
#アイアンマン、相変わらず強し。
Kang, One of Many 2
Doom/Kang Council
2/2 ; レンジ
Kangはユニークではない。
アクティベート、Dr. DoomかKangという名前のカードを手札から公開する >>> コスト2以下のキャラクター一体を対象とし、それをエグゾーストする。
MHG-139 アンコモン
#なんか弱い。自分もエグゾーストしちゃうし、今時2コスト2/2って。
Kang, One of Many 5
Doom/Kang Council
9/9 ; レンジ
Kangはユニークではない。
Kangがキャラクターをスタンするたび、対戦相手がコントロールするフロント列にあるキャラクター一体を対象とし、エグゾーストしてもよい。
MHG-140 レア
#これはまあ、前のカーンよりは強いのかな?あ、レアでした。(汗)
Lancer, Samantha Dunbar 2
Doom
3/3 ; レンジ
Lancerをスタンする >>> あなたがコントロールするDr. Doomという名前のキャラクターがこのターンキャラクターをスタンするたび、コスト3以下のキャラクター一体をスタンしてもよい。
MHG-142 コモン
#強いです。Dr.Doomいなくても2マナ3/3レンジだし。
Magneto, Acts of Vengeance 5
Doom
9/9 ; 飛行、レンジ、ミュータント‐エナジー
あなたがコントロールするキャラクター一体をKOする >>> キャラクター一体を対象とし、それをエグゾーストする。この能力はあなたの攻撃ステップの間のみ使用できる。
MHG-143 コモン
#自分はKOなのに相手がエグゾーストだけじゃ割りに合わないです。
Moloids, Army 1
Doom
2/1 ; レンジ
あなたがコントロールするDr. DoomかMole Manという名前のキャラクター一体をエグゾーストする >>> MoloidsをあなたのKOパイルからあなたのフロント列に置く。この能力はあなたのビルドフェイズの間MoloidsがあなたのKOパイルにある場合のみ使用できる。
MHG-146 コモン
#KOコストとコンボで使いまわせそう。
Mr. Fantastic, Doom’s Adversary 4
Doom/Fantastic Four
7/4 ; レンジ
あなたはDr. Doomをコントロールしていると見なす。
Mr. Fantasticが場に出たとき、Doomアーミーキャラクターを2体まで合計コストが3以下になるようにあなたのKOパイルからあなたのフロント列に置いてもよい。
MHG-147 アンコモン
#Mr.ファンタスティックもDr.ドゥームになっちゃうんだ。(笑)
タダ出しはいいですね、うん。
Purple Man, Subtle Manipulator 6
Doom
12/13
対戦相手一人がキャラクターの起動型能力を使用するたび、そのキャラクターをエグゾーストする。
MHG-148 アンコモン
#コスト高いからあまり使われないかも。
Sub-Mariner, Illuminati 4
Doom
7/7 ; 飛行
戦闘フェイズの開始時に、あなたのデッキのカードを上から3枚見る。その中からカード一枚をあなたのデッキの一番上に置き、他のカードをKOパイルに置く。
MHG-150 コモン
#無条件でデッキ操作は良いですね。飛行・レンジもナイス。
Technarx, Cyborg General 3
Doom
5/3 ; レンジ
リカバリー・フェイズの開始時に、TechnarxがKOパイルにある場合、あなたがコントロールするコスト2以上のDoomキャラクターをKOしてもよい。そうした場合、Technarxという名前のキャラクターをコントロールしていなければTechnarxをあなたのKOパイルからエグゾースト状態であなたのフロント列に置く。
MHG-151 コモン
#2ターン目で出せる夢をみました。
Titania, Temper Tantrum 4
Doom
7/6
あなたがコントロールするリソース一枚かキャラクター一体をKOする >>> Titaniaはこのターン+2ATK/+2DEFを得る。この能力は1ターンに1度しか使用できない。
MHG-152 コモン
#大きくなるのは結構バカになりません。
Ultron @ Ultron 11, Army 5
Doom/Masters of Evil
9/8 ; 飛行、レンジ
ウルトロンが場からKOパイルに置かれたとき、あなたのKOパイルから他のカードを4枚ゲームから取り除いてもよい。そうした場合、次のフェイズの開始時にUltronをあなたのKOパイルからあなたのフロント列に置く。
MHG-153 コモン
#復活してくれるのはありがたいですね。
Valeria Von Doom, Heir to Latveria 1
Doom
1/1 ; レンジ
Valeria Von Doomのリクルート・コストを支払う代わりにカードを一枚捨ててもよい。
あなたはDr. Doomをコントロールしていると見なす。
あなたがリソース列からプロット・ツイストをプレイするたび、カードを一枚引きカードを一枚捨てる。
MHG-154 コモン
#ドゥームスタットを一ターン目で裏返せるみたいです。
Other Doom cards I got in the Prerelease:
I’ll try to translate these to Japanese.
6 Cost Characters
Dr. Doom, Sorcerous Savant
Doom
13/12 ; Flight, Range
KO a character you control >>> Turn target plot twist you control face down. Use this power only once per turn.
Common
Doom-Bot @ Dr. Doom, Cosmic Thief
Doom
9/9 ; Flight, Range
Loyalty-Reveal
At the start of the recovery phase, stun Doom-Bot.
Cosmic: Doom-Bot gets +4ATK/+4DEF and has invulnerability.
Common
Purple Man, Subtle Manipulator
Doom
12/13
Whenever an opponent uses a character’s payment power, exhaust that character.
Uncommon
5 Cost Character
Magneto, Acts of Vengeance
Doom
9/9 ; Flight, Range
KO a character you control >>> Exhaust target character. Use this power only during your attack step.
Common
4 Cost Character
Invisible Woman, Baroness Von Doom
Doom/Fantastic Four
6/8
Concealed-Optional(You may have this character come into play in the hidden area.)
Defenders you control with cost 3 or less in the same area as Invisible Woman have reinforcement.
Common
3 Cost Character
Technark, Cyborg General
Doom
5/3 ; Range
At the start of the recovery phase, if Technarx is in your KO’d pile, you may KO a Doom character you control with cost 2 or greater. If you do, put Technarx from your KO’d pile into your front row exhausted if you don’t control a character named Technarx.
Common
2 Cost Character
Lancer, Samantha Dunbar
Doom
3/3 ; Range
Stun Lancer >>> Whenever a character you control named Dr. Doom stuns a character this turn, you may stun a character with cost 3 or less.
Common
1 Cost Characters
Valeria Von Doom, Heir to Latveria
Doom/Fantastic Four
1/1 ; Range
You may discard a card rather than pay Valeria Von Doom’s recruit cost.
You are considered to control Dr. Doom.
Whenever you play a plot twist from your resource row, draw a card and then discard a card.
Common
Shakti, Mage General
Doom
1/2; Range
Whenever a character you control is put into a KO’d pile during this combat phase, target character gets -2 DEF this turn.
Common
Location
Arsenal of Doom
1
Activate >>> Look at the top card of your deck. You may put that card into your KO’d pile.
Activate >>> Remove target Army Doom character card in your KO’d pile from the game. You may recruit that card this turn.
Common
Plot Twists
Doomed Earth
1
As an additional cost to play Doomed Earth, KO two characters you control.
Ongoing: Doom characters you control get +2 ATK.
Rare
Mask of Doom
2
As an additional cost to play Mask of Doom, KO a character you control.
Search your deck for a card named Dr. Doom, reveal it, put it into your hand, and shuffle your deck.
Uncommon
Doom Needs Only Doom
2
As an additional cost to play Doom Needs Only Doom, KO a Doom charcter you control.
Target character gets -4 DEF this turn.
Common
For the Glory of Doom!, Team-Up
2
As an additional cost to play For the Glory of Doom!, choose two different team affiliations among characters you control.
Ongoing: Crossover the chosen affiliations.
KO a Doom character you control >>> Target player loses 2 endurance. Use this power only once per turn.
Common
I’ll try to translate these to Japanese.
6 Cost Characters
Dr. Doom, Sorcerous Savant
Doom
13/12 ; Flight, Range
KO a character you control >>> Turn target plot twist you control face down. Use this power only once per turn.
Common
Doom-Bot @ Dr. Doom, Cosmic Thief
Doom
9/9 ; Flight, Range
Loyalty-Reveal
At the start of the recovery phase, stun Doom-Bot.
Cosmic: Doom-Bot gets +4ATK/+4DEF and has invulnerability.
Common
Purple Man, Subtle Manipulator
Doom
12/13
Whenever an opponent uses a character’s payment power, exhaust that character.
Uncommon
5 Cost Character
Magneto, Acts of Vengeance
Doom
9/9 ; Flight, Range
KO a character you control >>> Exhaust target character. Use this power only during your attack step.
Common
4 Cost Character
Invisible Woman, Baroness Von Doom
Doom/Fantastic Four
6/8
Concealed-Optional(You may have this character come into play in the hidden area.)
Defenders you control with cost 3 or less in the same area as Invisible Woman have reinforcement.
Common
3 Cost Character
Technark, Cyborg General
Doom
5/3 ; Range
At the start of the recovery phase, if Technarx is in your KO’d pile, you may KO a Doom character you control with cost 2 or greater. If you do, put Technarx from your KO’d pile into your front row exhausted if you don’t control a character named Technarx.
Common
2 Cost Character
Lancer, Samantha Dunbar
Doom
3/3 ; Range
Stun Lancer >>> Whenever a character you control named Dr. Doom stuns a character this turn, you may stun a character with cost 3 or less.
Common
1 Cost Characters
Valeria Von Doom, Heir to Latveria
Doom/Fantastic Four
1/1 ; Range
You may discard a card rather than pay Valeria Von Doom’s recruit cost.
You are considered to control Dr. Doom.
Whenever you play a plot twist from your resource row, draw a card and then discard a card.
Common
Shakti, Mage General
Doom
1/2; Range
Whenever a character you control is put into a KO’d pile during this combat phase, target character gets -2 DEF this turn.
Common
Location
Arsenal of Doom
1
Activate >>> Look at the top card of your deck. You may put that card into your KO’d pile.
Activate >>> Remove target Army Doom character card in your KO’d pile from the game. You may recruit that card this turn.
Common
Plot Twists
Doomed Earth
1
As an additional cost to play Doomed Earth, KO two characters you control.
Ongoing: Doom characters you control get +2 ATK.
Rare
Mask of Doom
2
As an additional cost to play Mask of Doom, KO a character you control.
Search your deck for a card named Dr. Doom, reveal it, put it into your hand, and shuffle your deck.
Uncommon
Doom Needs Only Doom
2
As an additional cost to play Doom Needs Only Doom, KO a Doom charcter you control.
Target character gets -4 DEF this turn.
Common
For the Glory of Doom!, Team-Up
2
As an additional cost to play For the Glory of Doom!, choose two different team affiliations among characters you control.
Ongoing: Crossover the chosen affiliations.
KO a Doom character you control >>> Target player loses 2 endurance. Use this power only once per turn.
Common
Heralds of Galactus - New Cards #2
2006年8月27日 VS SystemKey;
(Name, Version) -- (Quantity)
(Recruit/Threshold Cost)
(Card Text)
(Rarity)
My deck continued (Non-characters);
Equipment (3)
Nega-Bands -- 1
0
Unique
Equip only to a Kree character.
Equipped character gets +2 ATK.
Whenever equipped character becomes stunned, return Nega-Bands to its owners hand.
Uncommon
Mind Gem, Infinity Gem -- 1
0
Unique
Whenever equipped character becomes stunned, you may return Mind Gem to its owners hand.
When Mind Gem comes into play, draw a card and dicard a card.
Common
Space Gem, Infinity Gem -- 1
0
Unique
Whenever equipped character becomes stunned during the combat phase, you may return Space Gem and the equipped character to their owners hands.
Uncommon
Location (1)
Worldship -- 1
1
As an additional cost to flip Worldship, reveal a Heralds of Galactus character card with cost 4 or greater from your hand.
Whenever a character with cost 3 or less becomes stunned during the combat phase, return that character to its owners hand.
Uncommon
Plot Twist (8)
Conquered Planet -- 1
1
Target Kree attacker or defender you control gets +1 ATK this attack for each face-down resource target opponent controls.
Common
Cosmic Order -- 1
1
Play Cosmic Order only during the recovery phase.
You may KO a stunned character you control. If you do, each other player KO’s a stunned character he controls.
Common
Intergalactic Summit -- 1
2
As an additional cost to play Intergalactic Summit, choose tow different team affiliations among characters you control.
Crossover the chosen affiliations this turn. If Intergalactic Summit is in your resource row, draw a card.
Common
The Herald Ordeal, Team-Up -- 1
2
As an additional cost to play The Herald Ordeal, choose two different team affiliations among characters you control.
Ongoing; Crossover the chosen affiliations.
Discard a Heralds of Galatus character card >>> Gain 2 endurance. Use this power only once per turn.
Common
Improper Burial -- 1
2
As an additional cost to play Improper Burial, exhaust a Kree character you control.
The controller of target stunned character KOs a resource he controls. If he does, he puts that character face down into his resource row.
Uncommon
The Power Cosmic Unleashed -- 1
3
Put a cosmic counter on a target cosmic Heralds of Galactus attacker or defender you control.
Common
Barbaric Brawl -- 1
3
Target character gets +3 ATK this attack. If that character has a cosmic counter, remove that counter.
Common
Cannibal Tech -- 1
3
As an additional cost to play Cannibal Tech, discard a card.
Search for an equipment card, reveal it, put it into your hand, and shuffle your deck.
Common
(Name, Version) -- (Quantity)
(Recruit/Threshold Cost)
(Card Text)
(Rarity)
My deck continued (Non-characters);
Equipment (3)
Nega-Bands -- 1
0
Unique
Equip only to a Kree character.
Equipped character gets +2 ATK.
Whenever equipped character becomes stunned, return Nega-Bands to its owners hand.
Uncommon
Mind Gem, Infinity Gem -- 1
0
Unique
Whenever equipped character becomes stunned, you may return Mind Gem to its owners hand.
When Mind Gem comes into play, draw a card and dicard a card.
Common
Space Gem, Infinity Gem -- 1
0
Unique
Whenever equipped character becomes stunned during the combat phase, you may return Space Gem and the equipped character to their owners hands.
Uncommon
Location (1)
Worldship -- 1
1
As an additional cost to flip Worldship, reveal a Heralds of Galactus character card with cost 4 or greater from your hand.
Whenever a character with cost 3 or less becomes stunned during the combat phase, return that character to its owners hand.
Uncommon
Plot Twist (8)
Conquered Planet -- 1
1
Target Kree attacker or defender you control gets +1 ATK this attack for each face-down resource target opponent controls.
Common
Cosmic Order -- 1
1
Play Cosmic Order only during the recovery phase.
You may KO a stunned character you control. If you do, each other player KO’s a stunned character he controls.
Common
Intergalactic Summit -- 1
2
As an additional cost to play Intergalactic Summit, choose tow different team affiliations among characters you control.
Crossover the chosen affiliations this turn. If Intergalactic Summit is in your resource row, draw a card.
Common
The Herald Ordeal, Team-Up -- 1
2
As an additional cost to play The Herald Ordeal, choose two different team affiliations among characters you control.
Ongoing; Crossover the chosen affiliations.
Discard a Heralds of Galatus character card >>> Gain 2 endurance. Use this power only once per turn.
Common
Improper Burial -- 1
2
As an additional cost to play Improper Burial, exhaust a Kree character you control.
The controller of target stunned character KOs a resource he controls. If he does, he puts that character face down into his resource row.
Uncommon
The Power Cosmic Unleashed -- 1
3
Put a cosmic counter on a target cosmic Heralds of Galactus attacker or defender you control.
Common
Barbaric Brawl -- 1
3
Target character gets +3 ATK this attack. If that character has a cosmic counter, remove that counter.
Common
Cannibal Tech -- 1
3
As an additional cost to play Cannibal Tech, discard a card.
Search for an equipment card, reveal it, put it into your hand, and shuffle your deck.
Common
Heralds of Galactus - New Cards #1
2006年8月27日 VS SystemKey;
(Name, Version) -- (Quantity)
(Card Type/Affiliation)
(Size ; Flight, Range, etc.)
(Card Text)
(Rarity)
My deck (Characters);
7 Cost (1)
Galactus, The Maker -- 1
Heralds of Galactus
16/16 ; Flight, Range
Cosmic; Activate >>> Galactus has invulnerability this turn. Target opponent loses half his endurance, rounded up. Use this power only during your attack step.
Uncommon
6 Cost (2)
Destroyer, Harbinger of Devastation -- 1
Heralds of Galactus
12/12 ; Flight, Range
Cosmic-Surge; Destroyer gets +3ATK/+3DEF. (This character does not come into play with a cosmic counter. At the start of the recovery phase each turn, put a cosmic counter on this character.)
Common
Supremor, Starforce -- 1
Kree
14/14
Reservist, Press(When you recruit this card, your next character costs 1 less to recruit this turn for each press card you recruited this turn, but no less than 1.)
When Supremor comes into play, return a character you control to its owners hand.
Common
5 Cost (3)
Mephisto, Lord of Hell -- 1
Underworld
10/9 ; Flight, Range
Concealed-Optional(You may have this character come into play in the hidden area.)
Whenever Mephisto attacks, you may return a character card from your KO pile to your hand.
Uncommon
Paibok, The Power Skrull -- 1
Skrull
9/9 ; Range
At the start of the combat phase, if Paibok has three or more team affiliations, put a cosmic counter on him.
Cosmic: Skrull characters you control get +2 ATK while in combat with a character with fewer team affiliations.
Common
Frankie Raye @ Nova, Harbinger of Death -- 1
Heralds of Galactus
9/8 ; Flight, Range
Loyalty-Reveal
Cosmic; At the start of the combat phase, if you have three or fewer cards in hand, draw cards until you have four cards in hand.
Common
4 Cost (4)
Stardust, Merciless Warrior -- 1
Heralds of Galactus
8/6 ; Flight, Range
Discard a Heralds of Galactus character card with cost 4 or greater >>> Power-up target attacker or defender you control.
Common
Human Torch, The Invisible Man -- 1
Heralds of Galactus/Fantastic Four
7/7 ; Flight, Range
Heralds of Galactus defenders you control have reinforcement.
Cosmic; If a character you control would deal breakthrough, instead, you gain that much endurance.
Common
Moondragon, Protector of the Mind Gem -- 1
Infinity Watch
6/8 ; Flight, Range
Cosmic: If you would draw a card for the first time in a phase, instead, draw two cards.
Common
Ronan the Accuser, Starforce -- 1
Kree
8/7 ; Range
Cosmic; Your opponents cannot flip locations or play plot twists from their resource rows.
Common
3 Cost (4)
Plasma, Replacement Herald -- 2
Heralds of Galactus
5/3 ; Flight, Range
Remove a cosmic counter from a character you control >>> Gain 2 endurance.
Cosmic; Plasma gets +2 DEF.
Common
Mar-Vell @ Captain Marvel, Soldier of the Empire -- 1
Kree
5/4 ; Range
Press(When you recruit this card, your next character costs 1 less to recruit this turn for each press card you recruited this turn, but no less than 1.)
Common
Ruul Warrior, Army -- 1
Kree
3/6
Reservist
While you control more characters than an opponent, Ruul Warrior gets +3ATK/-3DEF.
Common
2 Cost (2)
Captain Att-Lass, Starforce -- 1
Kree
3/2 ; Range
Press(When you recruit this card, your next character costs 1 less to recruit this turn for each press card you recruited this turn, but no less than 1.)
Common
Morg, Slayer -- 1
Heralds of Galactus
3/2 ; Flight, Range
Discard a card >>> Target player returns a character he controls with cost 1 or less to its owners hand. Use this ability only once per turn.
Common
1 Cost (2)
The Punishers, Army -- 1
Heralds of Galactus
2/2 ; Flight, Range
As an additional cost to recruit The Punishers, reveal a card with cost 4 or greater from your hand.
Common
Nenora, Skrull Usurper -- 1
Kree/Skrull
2/1
Concealed
You may discard a card rather than pay Nenoras recruit cost.
Characters you control gain the Kree affiliation
Common
To be continued...
(Name, Version) -- (Quantity)
(Card Type/Affiliation)
(Size ; Flight, Range, etc.)
(Card Text)
(Rarity)
My deck (Characters);
7 Cost (1)
Galactus, The Maker -- 1
Heralds of Galactus
16/16 ; Flight, Range
Cosmic; Activate >>> Galactus has invulnerability this turn. Target opponent loses half his endurance, rounded up. Use this power only during your attack step.
Uncommon
6 Cost (2)
Destroyer, Harbinger of Devastation -- 1
Heralds of Galactus
12/12 ; Flight, Range
Cosmic-Surge; Destroyer gets +3ATK/+3DEF. (This character does not come into play with a cosmic counter. At the start of the recovery phase each turn, put a cosmic counter on this character.)
Common
Supremor, Starforce -- 1
Kree
14/14
Reservist, Press(When you recruit this card, your next character costs 1 less to recruit this turn for each press card you recruited this turn, but no less than 1.)
When Supremor comes into play, return a character you control to its owners hand.
Common
5 Cost (3)
Mephisto, Lord of Hell -- 1
Underworld
10/9 ; Flight, Range
Concealed-Optional(You may have this character come into play in the hidden area.)
Whenever Mephisto attacks, you may return a character card from your KO pile to your hand.
Uncommon
Paibok, The Power Skrull -- 1
Skrull
9/9 ; Range
At the start of the combat phase, if Paibok has three or more team affiliations, put a cosmic counter on him.
Cosmic: Skrull characters you control get +2 ATK while in combat with a character with fewer team affiliations.
Common
Frankie Raye @ Nova, Harbinger of Death -- 1
Heralds of Galactus
9/8 ; Flight, Range
Loyalty-Reveal
Cosmic; At the start of the combat phase, if you have three or fewer cards in hand, draw cards until you have four cards in hand.
Common
4 Cost (4)
Stardust, Merciless Warrior -- 1
Heralds of Galactus
8/6 ; Flight, Range
Discard a Heralds of Galactus character card with cost 4 or greater >>> Power-up target attacker or defender you control.
Common
Human Torch, The Invisible Man -- 1
Heralds of Galactus/Fantastic Four
7/7 ; Flight, Range
Heralds of Galactus defenders you control have reinforcement.
Cosmic; If a character you control would deal breakthrough, instead, you gain that much endurance.
Common
Moondragon, Protector of the Mind Gem -- 1
Infinity Watch
6/8 ; Flight, Range
Cosmic: If you would draw a card for the first time in a phase, instead, draw two cards.
Common
Ronan the Accuser, Starforce -- 1
Kree
8/7 ; Range
Cosmic; Your opponents cannot flip locations or play plot twists from their resource rows.
Common
3 Cost (4)
Plasma, Replacement Herald -- 2
Heralds of Galactus
5/3 ; Flight, Range
Remove a cosmic counter from a character you control >>> Gain 2 endurance.
Cosmic; Plasma gets +2 DEF.
Common
Mar-Vell @ Captain Marvel, Soldier of the Empire -- 1
Kree
5/4 ; Range
Press(When you recruit this card, your next character costs 1 less to recruit this turn for each press card you recruited this turn, but no less than 1.)
Common
Ruul Warrior, Army -- 1
Kree
3/6
Reservist
While you control more characters than an opponent, Ruul Warrior gets +3ATK/-3DEF.
Common
2 Cost (2)
Captain Att-Lass, Starforce -- 1
Kree
3/2 ; Range
Press(When you recruit this card, your next character costs 1 less to recruit this turn for each press card you recruited this turn, but no less than 1.)
Common
Morg, Slayer -- 1
Heralds of Galactus
3/2 ; Flight, Range
Discard a card >>> Target player returns a character he controls with cost 1 or less to its owners hand. Use this ability only once per turn.
Common
1 Cost (2)
The Punishers, Army -- 1
Heralds of Galactus
2/2 ; Flight, Range
As an additional cost to recruit The Punishers, reveal a card with cost 4 or greater from your hand.
Common
Nenora, Skrull Usurper -- 1
Kree/Skrull
2/1
Concealed
You may discard a card rather than pay Nenoras recruit cost.
Characters you control gain the Kree affiliation
Common
To be continued...
$10,000大会、いよいよ明日
2005年10月8日 VS System 明日からVSシステムの大会が開かれます。
↓の地図はその開催場所を記したものです。
東京都庁の向かいのビルの3階です。
地図でピンクになっている建物で、マクドナルドのマークがあるのがそれ。
アベンジャーズの公式大会にふさわしく、かなりでっかいビルです。
30階の展望台からの景色は見もの。新宿の魔天楼を一望できます。
私も大会に参加しますが、とりあえずソーか何か引いて
アベンジャーズでデッキ組めたらいいな。
ていうか、3000円で2回5パックのデッキ組めるから、
それだけでも結構お得な気がするんですけどどうなんでしょうね?
まぁ欲を張らず、明日は楽しめるだけ楽しみたいと思います。
勝てないことは目に見えてるので・・・・(苦笑)
↓の地図はその開催場所を記したものです。
東京都庁の向かいのビルの3階です。
地図でピンクになっている建物で、マクドナルドのマークがあるのがそれ。
アベンジャーズの公式大会にふさわしく、かなりでっかいビルです。
30階の展望台からの景色は見もの。新宿の魔天楼を一望できます。
私も大会に参加しますが、とりあえずソーか何か引いて
アベンジャーズでデッキ組めたらいいな。
ていうか、3000円で2回5パックのデッキ組めるから、
それだけでも結構お得な気がするんですけどどうなんでしょうね?
まぁ欲を張らず、明日は楽しめるだけ楽しみたいと思います。
勝てないことは目に見えてるので・・・・(苦笑)
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Avengers of Evil Supreme
2005年9月2日 VS System MOでは9th祭りですが、9thのカードはほとんど持ってるのであまりやる気がないです。
その分、初めてのVSシステムの大会(リーグ)に参加してきました。
以下デッキリストです:
アベンジャーズ・オブ・イーブル・スプリーム(直訳:絶対悪の復讐者たち)(マテ)
コスト0(1)
1《フォースフィールド・ベルト》 装備品
コスト1(3)
1《エアスキマー》 装備品
2《エイプX、ジーナ》 スコードロン・スプリーム 1/1
コスト2(2)
2《ワスプ、ジャネット・ヴァン・ダイン‐ピム》 アベンジャーズ 2/3
コスト3(7)
2《クイックシルバー、ミュータント・アベンジャー》 アベンジャーズ 4/5
1《ハンクピム◆イエロージャケット、科学者ピム》 アベンジャーズ 4/4
2《エッグヘッド、イライハス・スター》 マスターズ・オブ・イーブル 5/3
1《スコーピオン、死の毒針》 マスターズ・オブ・イーブル 5/4
1《グレイガーゴイル、ポール・ピエール・デュバル》 マスターズ・オブ・イーブル 3/6
コスト4(3)
1《アイアンマン、トニー・スターク》 アベンジャーズ 7/7
1《キャロル・ダンバース◆ウォーバード、銀河の冒険家》 アベンジャーズ 7/6
1《ゴールデン・アーチャー、ワイアット・マクドナルド》 スコードロン・スプリーム 7/6
コスト5(4)
1《ホークアイ、模範的リーダー》 サンダーボルツ 11/9
1《モニカ・ランビュー◆キャプテン・マーベル、レディ・オブ・ライト》 アベンジャーズ 9/9
2《ウルトロン◆クリムゾン・コウル、暗黒の偽装》 マスターズ・オブ・イーブル 9/8
コスト6(1)
1《アイアンマン、無敵》 アベンジャーズ 12/12
コスト7(2)
1《アルカナ、アルカナ・ジョーンズ》 スコードロン・スプリーム 15/17
1《エンチャントレス、アモーラ》 マスターズ・オブ・イーブル 16/14
ロケーション(2)
1《ピムの研究所》 コスト4
1《ユートピア島》 コスト2
プロット・ツイスト(5)
1《反発攻撃》 コスト1
1《昆虫の群》 コスト1
1《ザ・レッキング・クルー》 コスト2
1《作用軽減装置、チームアップ》 コスト2
1《奪われたパワー》 コスト3
「スタンされない」効果を仲間に与えたり、守りを重視するのが
コンセプトだったのですが、固める前に攻められて終わってしまいます。orz
リクルートコスト7のやつらを捨てて、1・2あたりを多くした方が良かったなと。
普通はもっとプロットツイストを入れるんでしょうけど、
選択肢があまりにも無かったので・・・・(苦笑)
しかし、一回《アイアンマン、無敵》を装備できたので満足です。(笑)
結論:良い人と悪い人をごちゃ混ぜにしてはいけません(ぉ)
その分、初めてのVSシステムの大会(リーグ)に参加してきました。
以下デッキリストです:
アベンジャーズ・オブ・イーブル・スプリーム(直訳:絶対悪の復讐者たち)(マテ)
コスト0(1)
1《フォースフィールド・ベルト》 装備品
コスト1(3)
1《エアスキマー》 装備品
2《エイプX、ジーナ》 スコードロン・スプリーム 1/1
コスト2(2)
2《ワスプ、ジャネット・ヴァン・ダイン‐ピム》 アベンジャーズ 2/3
コスト3(7)
2《クイックシルバー、ミュータント・アベンジャー》 アベンジャーズ 4/5
1《ハンクピム◆イエロージャケット、科学者ピム》 アベンジャーズ 4/4
2《エッグヘッド、イライハス・スター》 マスターズ・オブ・イーブル 5/3
1《スコーピオン、死の毒針》 マスターズ・オブ・イーブル 5/4
1《グレイガーゴイル、ポール・ピエール・デュバル》 マスターズ・オブ・イーブル 3/6
コスト4(3)
1《アイアンマン、トニー・スターク》 アベンジャーズ 7/7
1《キャロル・ダンバース◆ウォーバード、銀河の冒険家》 アベンジャーズ 7/6
1《ゴールデン・アーチャー、ワイアット・マクドナルド》 スコードロン・スプリーム 7/6
コスト5(4)
1《ホークアイ、模範的リーダー》 サンダーボルツ 11/9
1《モニカ・ランビュー◆キャプテン・マーベル、レディ・オブ・ライト》 アベンジャーズ 9/9
2《ウルトロン◆クリムゾン・コウル、暗黒の偽装》 マスターズ・オブ・イーブル 9/8
コスト6(1)
1《アイアンマン、無敵》 アベンジャーズ 12/12
コスト7(2)
1《アルカナ、アルカナ・ジョーンズ》 スコードロン・スプリーム 15/17
1《エンチャントレス、アモーラ》 マスターズ・オブ・イーブル 16/14
ロケーション(2)
1《ピムの研究所》 コスト4
1《ユートピア島》 コスト2
プロット・ツイスト(5)
1《反発攻撃》 コスト1
1《昆虫の群》 コスト1
1《ザ・レッキング・クルー》 コスト2
1《作用軽減装置、チームアップ》 コスト2
1《奪われたパワー》 コスト3
「スタンされない」効果を仲間に与えたり、守りを重視するのが
コンセプトだったのですが、固める前に攻められて終わってしまいます。orz
リクルートコスト7のやつらを捨てて、1・2あたりを多くした方が良かったなと。
普通はもっとプロットツイストを入れるんでしょうけど、
選択肢があまりにも無かったので・・・・(苦笑)
しかし、一回《アイアンマン、無敵》を装備できたので満足です。(笑)
結論:良い人と悪い人をごちゃ混ぜにしてはいけません(ぉ)